2014. május 31., szombat

Sajnálom

Megint csak a közösségi oldalra tudok hagyatkozni. Már csak nevetek egy-egy poszton. Van sok ismerősöm, akiknek van gyermekük. Van akiknek kicsik, van akiknek nagyobbak. A nagyobbakkal rendelkezőkkel semmi gond nincs. Az akinek kicsi még a baba, azok valami más dimenzióban élnek.
Értem én, hogy ez az élet nagy pillanata és ennek is kell lennie, mert ettől tényleg nagyobb dolog nincs a világon, hogy egy nő szül. Csodás dolog lehet, bár nekem teljesen más szemszögből van véleményem erről. Semmi bajom tényleg a szüléssel, láttam vagy 20 ezret. Szuper látni, hogy egy-egy szülő feltesz ezer meg 1 millió képet a gyermekről és már-már azt is tudjuk lassan, hogy ki hogyan szélcsövezi a gyermekét és mikor bújik ki a foga stb. Csodás érzés lehet ez is. De vajon nem beteges ez? Vajon ez mindenkire tartozik? Vannak barátnőim és hála a magasságosnak, hogy értelmesek egytől-egyig ( ezért a barátnőim ), akik szültek. Nem misztifikálják túl a dolgot. Örülnek, boldogok, de bezárják a saját életükbe. Nyilván egy-egy szép pillanatot megosztanak velünk, vagy éppen vicceset. De az amikor  azt látom, hogy egy szülő felteszi a gyermekéről már vagy a 100. képet 3 nap alatt na az kiveri a biztosítékot. A legnagyobb bajt számomra az okozza, hogy ilyen címekkel: A legszebb a világon, a csoda, csodálatos gyermekem, szépségem, gyönyörűm... és sorolhatnám még reggelig. Mik ők? Film címek? Azzal azért tisztában vannak az anyukák, hogy nincs olyan, hogy a legszebb!
Mindenkinek a sajátja a legszebb. És soha senki nem lesz szebb nála még a legjobb barátnőjé sem, még a szomszédé sem még az atyaúristené sem! Csak a sajátod a szép. Azt szereted, imádod. De nekünk nem kell ezt minden áldott nap elmondanod, mert turdjuk, hogy a sajátodért leszel megveszve.
Én nagyon ritkán írok gyermekek képe alá bármit is. Csak tényleg olyannak, akiknek szépek a gyerekeik. Mert hát valljuk be és tudom, hogy most sokan lehet leköpnének, de vannak csúnya gyerekek is. Hát ronda felnőttek is léteznek. Mondjuk azt nekem senki ne mondja, hogy egy spontán született, az anyuka vagy 12 órát vajúdott, és világra hozott gyermeke az szép. A nagy lófaszt. Megvislet és majd kialakul.
Igen vannak szépek és csúnyák. Felháborító az, ha valaki odaírja egy ronda gyermek képéhez, hogy húúú de szép. Ilyenkor azért elvinném az illetőt egy szemészeti vizsgálatra, hogy vajon vele minden rendben van-e? Nem kell adni a lovat senki alá.
Mindenki a sajátját szeresse, nevelje példaértékűen. Nem lesz soha szép a másik gyermeke csak pusztán odaírjátok, mert ez az illem.
Nem. Nem kell. Ma is láttam egy kislányt, akiben (pedig nézem egy ideje ) még a 1,5 év alatt egy szép vonást sem véltem felfedezni. És nem rosszindulatból, de az apja is egy csúnyaság és a kislány inkább hajaz rá. Persze az anyja odaírja, hogy a legszebb a világon.
Neked. Nekünk nem.
Tehát: Mindenki a sajátját szeresse, és persze osszon is meg velünk egy-egy pillanatát, de senkinek nem vagyunk kíváncsiak a percenkénti képére.
Azaz én csak azokat nézem, akik közel állnak hozzám.
És még egy jó tanács az önelégült, gyermekét mutogató anyukáknak.
Sok sok barátnőm van, akik gyermekkel rendelkeznek.
És tényleg szépek a gyerekeik és okosak is. És nem reklámozzák őket. Remélem, hogy tudják Ők, hogy most rájuk gondolok!
És boldogok a gyermekek és szépek.
Nincs szükség a napi mutogatásra.
Ui: Drága nagymamám mindig mondta nekem, hogy én vagyok a világon a legszebb. Elhittem neki, mert neki tényleg én voltam a világon a legszebb.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése