2015. április 12., vasárnap

Fogkefe, fogkrém, fogmosás

Nem tudom, hogy ki hogy áll a témához, de rettentően rosszul állunk ebben a kérdésben. Olvastam mostanában annyi cikket a helyes fogmosással kapcsolatban, mert érdekelt a téma. Kijelenthetem, hogy ma 2015-ben Magyarországon nagyon elenyésző azok száma, akik tisztában vannak azzal, hogy milyen szabályai vannak a fogainknak. Förtelmes adatokkal találkoztam és röstellem, hogy erről egyáltalán kell írni. A célom az, hogy ha 1 ember már elolvassa és netán be is tartja a szabályokat, akkor már tettem valakiért ebben az ügyben is. Képzeljétek el, hogy - az első fogkefét Münchenben gyártották 1793-ban. Értitek? Nem két hete találták fel, tehát ebből azt gondolom, hogy lassan már ennyi év után illene tudnunk, hogy évente mennyit fogyasszunk el ebből a kedves kis használati tárgyból. Én nagyon szeretem a fogmosást és lehet, hogy már lassan túlzásba viszem, de inkább ez legyen az egyik hibám, mint, hogy ne tudjam, hogy mik a szabályok. Olvastam, hogy - Magyarországon évente átlagosan egy fogkefét és két tubus fogkrémet használunk el, ami igen kevés, hiszen fogkefét például három havonta kellene cserélni. Szörnyű adat. Én 3 hét alatt kivégzem a hagyományos fogkefét és 1 hónap alatta az elektromosat is. Én nem tudom, hogy mit csinálok, de azt hiszem, hogy nem két perc alatt végzem el a munkát és naponta már lassan 5-nél többször is megmosom a fogamat. Aztán mániákus szájspray fogyasztó is vagyok. Miután rájöttem, hogy a rágótól nagyon éhes leszek és amúgy sem szép dolog, hogy csámcsogok vele, így évekkel ezelőtt ráálltam ezekre a fújós dolgokra. Egyszerűen imádom. Olvastam még ugye a rendszeres fogmosásról is és azt hiszem, hogy itt hánytam el magamat, mert annyira szörnyű adatokkal szembesültem, hogy én kérek elnézést minden büdös szájú ember nevében azoktól, akik nagyon adnak a szájhigiéniára. - Magyarországi fogmosási statisztikák szerint az csupán az emberek 12%-a mos háromszor fogat naponta, 47%-uk kétszer, 6%-ukra pedig jellemző, hogy napok, hetek hónapok telnek el két fogmosás között. Napok, hetek??? Ez most olyan döbbenet számomra, mint azok, akik egymás után fürdenek le egy kád vízben. Na arról hallani sem akarok, de egyébként attól is kikerekedik a szemem. Több mint 10 percig bíbelődöm a fogkefével van, hogy egymás után két különféle fogkrémmel bombázom a számat, mert az jó. Bizony jó. Sőt kellemes. Aztán olyan erős szájvizekkel öblítek, hogy a fejem leeseik, mert olyan erősek, hogy alig bírom ki grimaszok nélkül. Azután persze ott a fogselyem is, mert nekem nagyon szorosak a fogaim, a drága Magdikám szerint, és nekem azt is kell használnom. Szóval kb. 30 percet vesz igénybe egy-egy ilyen kis tortúra, de azt hiszem, hogy megéri. Olvastam még olyanról is, hogy ha betegek vagyunk mi a teendő utána. - influenzás megbetegedés, vagy légúti fertőzés után érdemes fogkefét cserélni, mert újra megfertőződhetünk a fogkefében megtelepedett baktériumok miatt. Nálam alap, hogy betegen egy másikat használok és kidobom azonnal, ha meggyógyultam. Nem is kérdés. Szóval rájöttem, hogy tényleg vannak, akiknek fontosabb a pofájukat kenni, meg parfümözni magukat, de sajnos látható a lepedék a fogaikon. És amúgy, ha az emberek azt gondolják, hogy nem látjuk és nem érezzük a lepedéket/leheletet, akkor tévednek. Mondjuk én már régen feladtam, hogy szóljak kedvesen, mert mindig az van, hogy mekkora bunkó vagyok meg sértő. De ha valaki nem ápolt az nagyon nagy baj. Nem kellenek luxusdolgok, mert olcsón is lehet ápoltnak lenni, nehogy azzal vádoljon valaki, hogy drága a fogkefe vagy a fogkrém. Nem! Vannak elérhető árban klassz dolgok.
De egy biztos. Én bízom benne, hogy menni fog sokatoknak, hogy újra éledjen a fogkrém, fogkefe piac, hogy időben kidobjátok az elhasznált cuccokat. Nem kell félni a fogmosástól, mert egyáltalán nem fáj. Sőt. Olyan kis kellemes dolog. Bízom mindenkiben. Javítsunk ezen a sörnyű statisztikán. Hajrá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése